149 - 151ste Dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Harrie Lutke Veldhuis - WaarBenJij.nu 149 - 151ste Dag Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Harrie Lutke Veldhuis - WaarBenJij.nu

149 - 151ste Dag Auckland

Door: Harrie

Blijf op de hoogte en volg Harrie

06 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 149 - donderdag 2 februari - Auckland

Een bezoek aan de grootste stad van NZ vandaag. Er wonen 1,4 miljoen mensen en dat is te merken. Een drukke stad, veel mensen en vooral heel veel auto's. Auckland is gebouwd op 42 (uitgedoofde) vulkanen en is daarom nogal heuvelachtig. Je loopt steeds op of neer . Belangrijkste gebouw is de Sky-Tower, een toren van 328m hoogte. Het lijkt sprekend op de CN tower in Toronto alleen iets lager. Bovenin de Sky Tower zit een restaurant dat in een uur 360 graden rond draait. Je schijnt op een heldere dag 80km ver te kunnen kijken. Ook kun je vanaf de toren skyjumpen, je hangt aan een aantal kabels en springt van ruim 200 m naar beneden. Ook kun je over een ring lopen die aan de buitenkant van de toren op ruim 200m hoogte is gemaakt. Je zit aan een kabel die vastzit aan 'n rail boven je, vallen kun je dus niet, maar je loopt over echt 1 meter brede stalen plaat een rondje om de toren. Het is maar wat je leuk vindt. Wij hebben dit alles vanaf de (veilige) begane grond bekeken. Ook mooi ... toch ..
Met de Hop on .. Hop off bus een ruim een uur durende rit gemaakt langs de meest bezienswaardige dingen van de stad. Echt iets er uit springend is er niet. Zoals al gezegd een drukke stad met mensen en auto's. Aan de haven hebben ze wel een heel mooi nieuw gedeelte gemaakt om vooral te drinken en te eten, veel restaurants en bars allemaal met zicht op de haven. Ziet er gewoon goed uit. Hier hebben we vis gegeten die volgens ons zo uit de vissersboten kwam die voor ons lagen. Heerlijk met een glaasje erbij. We zijn vanaf de camping met de bus gekomen dus rijden hoeven we niet. Na het eten nog wat rondgewandeld in het haven gebied, op een heerlijke grote stoel (foto) gelegen om even uit te rusten. In de haven lag ook nog een cruise schip. Goh wat is zo'n boot groot, zeker als je op de wal staat. Enorm.
Zaterdag gaan we nog een keer naar Auckland en willen dan het jaarlijkse Lampion Feest bekijken in Albert Park. Vanwege het chinees nieuwjaar wordt er in dit park een grootse lampion show gehouden waar heel veel mensen op af komen,. Vorig jaar waren het er 200.000. Wij willen dit jaar ook eens kijken hoe mooi het is.
Vandaag een dag met een nat begin, motregen tot een uur of 10, daarna brekende bewolking met af en toe een zonnetje. Wel een lekkere wandel temperatuur van ruim 20 graden.

Dag 150 - 3 februari - Auckland

De camper gaat vandaag terug naar Apollo. Hij heeft ons ruim 8300 km door New Zealand gebracht zonder problemen. Een prima auto.. Het regent een beetje 's morgens als we opstaan. De temperatuur is wel OK met 22 gr. We poetsen en vegen een beetje binnen zodat alles er weer goed uitziet. Buiten is niet zo belangrijk als er maar geen modder of erg veel troep op zit. Annette veegt nog een keer over alle randjes en door de koelkast en om 11.30 gaan we weg. We hebben de overbodige spullen aan de campingbaas gegeven. Hij weet er misschien nog wel iemand voor te vinden. Weggooien kan altijd nog. We brengen na wat omzwervingen eerst onze bagage naar ons hotel. Wel zo gemakkelijk want dan hoeven we er straks nadat we de camper hebben ingeleverd niet mee te sjouwen. Het inleveren verloopt zonder enig probleem. Annette krijgt een welgemeend dank je wel van de controleur over de netheid van de auto. Dat is wel eens heel anders zegt ze. We worden naar ons hotel gebracht en verbrengen de dag verder met dingen uitzoeken en selecteren voor de verdere reis.
Een grijze dag, eerst wat motregen, later droog. Temperatuur 23 gr en weinig wind.

Dag 151 - zaterdag 4 februari - Auckland

We bezoeken de stad, lopen door het Albert Park voor de schitterende lampions (foto), i.v.m. het Chinees Nieuw jaarsfeest, en gaan met de veerboot naar Devenport, een eiland voor de kust van Auckland. Vanf hier heb je op de Queen Victoria heuvel een heel mooi uitzicht over de sky-line van Auckland en de omgeving.
We gaan in de loop van de middag terug met de bus naar het vliegveld. Ons hotel is daar ook dus dat is gemakkelijk. 's Avonds eten we nog wat in het hotel en we pakken de tas in voor de reis.
Een redelijke dag, weinig zon en veel wolken, 22 gr en weinig wind.

• 07 Februari 2012 - 11:31

Herman & Marian:

Nog even en dan zitten jullie op Honolulu. Dan kun je voor een keer zeggen; de tijd stond even stil. Misschien heeft de sky-tower in Auckland voor Hennie van de Most als voorbeeld gefungeerd voor zijn toren in de Lichtmis.De koperen hoogte.
    Fijn om even te kunnen uitrusten op zo,n reusachtige ligstoel. Maar als die van hout of kunststof is gemaakt lijkt ons dat niet zo comfortabel.En dan dat cruise schip. Net zo een ligt nog steeds voor de kust van Italië. Ondenkbaar dat zo,n schip kan vergaan./omslaan.
    Geniet nog even van al het moois in de miljoenen stad Auckland om vervolgens via Sydney de oversteek te maken naar Honolulu.
    Groetjes uit een koud en winters Geerdijk.

• 07 Februari 2012 - 18:03

Ton En Mieke:

Harrie wrote: 'Met de Hop on .. Hop off bus een ruim een uur durende rit gemaakt langs de meest bezienswaardige dingen van de stad. Echt iets er uit springend is er niet.'

Leuke beeldspraak, deze zinnen zo achter elkaar als je de laatste letterlijk met de eerste verbindt.

Mooie afsluiting van dit reisgedeelte, we gaan direct het vervolg lezen!

Groet uit nog iets kouder Heino!